sobota, 22 lipca 2017

Urlop w Świnoujściu



Cześć Kochani! :)

Wróciłam dziś z rodzinnego urlopu w Świnoujściu. Było lepiej niż się spodziewałam się ;)
Myślałam, że nie będzie co robić, a z siostrą i mamą będę się bezustannie kłócić. Jednak okazało się, że bez trudu znajdywałyśmy sobie zajęcia i nawet się na siebie za bardzo nie denerwowałyśmy ;)
Co do samego miasta - kto był w Świnoujściu ten wie, że to trochę inne miejsce niż taka Łeba czy Karwia. Kto nie był, to pewnie też jest tego świadom ;)


Atuty turystyczne -  rekreacyjne
Świnoujście ma rzeczywiście wspaniałą plażę – taką wypoczynkową. 
Długa, szeroka, piaszczysta i ładna fajna. Można po niej spacerować kilometrami, a można wybrać sobie dogodne miejsce na smażing.
Dodatkowo w wodzie są miejsca, gdzie morze sięga do kostek i można tak iść dobry kawałek od brzegu :) albo nagle się robi bardzo płytko.
Dodatkowo bardzo ładne centrum miasta wraz z promenadą (w ogóle miasto ładne i zadbane), po których można dużo spacerować, przyjemna marina, port, parki oraz forty, do których można sobie zrobić miłą wycieczkę.


Atuty turystyczne -  sportowe
Oprócz spacerów, na których się skupiałyśmy, w związku z czym nie czuję nóg :P Świnoujście jest bardzo nastawione na rowerzystów. Wiele ścieżek i dróżek, oraz dróg rowerowych. Długą drogą rowerową możemy przejechać sobie na niemiecką stronę (która jest tak przeurocza, że oczy wyłażą :P)

Atuty kulinarne
To najważniejsze :D właściwie większość naszego budżetu przeżarłyśmy :P głównie na wędzone ryby, których jeszcze nigdy nie zjadłam w takich ilościach :P były przepyszne, świeżutkie i drogie :p
Ale były też gofry, lody, buble tea i inne frykasy ;) 
Na Promenadzie znajdziemy wszystko czego dusza zapragnie, słodkie, słone, do picia, do jedzenia, na zimno i na ciepło ;)

Pogoda
Pogoda, jak to pogoda nad polskim morzem, bardzo w kratkę. Udało nam się opalić, jednak na plaży byłyśmy raptem kilka razy. Wieczory były zimne a komary gryzą w Świnoujściu jak szalone, w tym roku przede wszystkim. Więc mimo, że jest końcówka lipca, to tam, momentami  nie czuć było, że w ogóle jest lato.

„Egzotyka”
Bardzo ciekawa jest wszechobecność Niemców po polskiej stronie oraz to, że mieszkańcy są absolutnie dwujęzyczni, to niesamowite :) 
Ale już niezbyt fajne jest to, że po polskiej stronie można płacić w euro i napisy są po niemiecku, ale po niemieckiej stronie płacimy tylko w euro i napisy są tylko po niemiecku. Nie jestem nacjonalistką, ani nie mam nic przeciwko mieszaniu się kultur, ale taka jednostronność jest trochę nie w porządku ;)

Podsumowanie
Nad Bałtykiem nie byłam już kilka lat. 
Zwłaszcza w celach takich stricte wypoczynkowych. Na studiach miałam ukochanego w Gdańsku, jeździłam do niego za ostatnie uciułane oszczędności, ale niewiele czasu spędzaliśmy na plaży :P
Urlop nad morzem kojarzy mi się albo z koloniami albo z okropnymi, przenudnymi i pełnymi nerwów wakacjami z rodzicami.
Tym razem było fajnie i myślę, że każdemu udałoby się odpocząć w takim mieście, dla dzieci również są tam miejsca, na których można spędzić czas. Ale należy być uzbrojonym w duży budżet finansowy ;)



A wy, bywacie na urlopach nad polskim morzem? :)

pozdrawiam już z Łodzi,
N. :)

46 komentarzy:

  1. Ja to akurat pracuje nad morzem ;D Więc całe wakacje tu spędzam ;DPięknie jest tylko pogody brak :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze zazdroszcze ja dawno nigdzie nie byłam :(

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/07/red-dress.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo :( może chociaż na jakiś weekend Ci się uda wyskoczyć :)

      Usuń
  3. Rzadko kiedy bywam nad naszym Bałtykiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, ja byłam pierwszy raz od wielu lat :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. ja najbardziej jednak lubię południowe morze, gdzie góry schodzą do wody :)

      Usuń
  5. Byłam w Świnoujściu 3 razy :) Generalnie bardzo lubię polskie morze, można powiedzieć, że kocham. Nigdzie nie jest tak pięknie, piasek nie jest tak miałki i biały. Zawsze z rodzicami jeździliśmy właśnie nad polskie morze do różnych miejscowości. Natomiast co mnie odstrasza? to właśnie pogoda w kratkę :(
    Pozdrawiam i obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie byłam nad Polskim morzem, świetne zdjęcia! :)
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy tam nie byłam. Zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać po zdjęciach i opisach, że było tam wspaniale! Zazdroszczę wyjazdu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smacznie wyglądają te gofry:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. W Swinoujsciu niebylam nigdy, ale kocham Rowy <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam w Świnoujściu na zielonej szkole, gdy miałam 8 lat. Kurcze, zleciało już prawie 20...

    OdpowiedzUsuń
  12. Byliśmy rodziną w Świnoujściu kilka lat temu. Najmilej wspominamy wypad do fortów i pokonywanie schodów w latarni morskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja planowałam wybrać się w te wakacje nad morze, ale pogoda jest na tyle nieprzewidywalna, że nie wiem, czy wyjazd by się udał, a do nadmorskich miejscowości mam spory kawałek drogi.
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja prawie co roku jestem nad Bałtykiem. W tym roku byłam na Mierzei Wiślanej. W Świnoujściu jeszcze nie byłam. ;) Wszystko przede mną. :)
    Zapraszam do siebie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super! Przeprawiałyście się na wyspie Karsibór?

    OdpowiedzUsuń
  16. W sumie ja w zeszłym tygodniu byłam na urlopie nad morzem tylko, że w Gdańsku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno temu byłam w Świnoujściu jak jeszcze byłam małą dziewczynką ;) Chętnie odwiedziłabym to miasto z rodziną :) Pięknie tam :)
    Osobiście wcale nie wybieram się nad inne morze jak tylko nasze ;) Myślę, że mamy całkiem fajne plaże jeśli dobrze poszukać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wiele polskich plaż jest pięknych :)

      Usuń
  18. O tak,od 10 lat co wakacje jeżdżę nad polskie morze,za tydzień będę się pakować właśnie na wyjazd :)
    Piękne fotki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. w Świnoujściu jeszcze nigdy nie byłam

    OdpowiedzUsuń
  20. W Świnoujściu byłam tylko raz :) zawsze wybierał Kołobrzeg, bo mam tam rodzinę:p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  21. Nad polskim morzem bywam co roku, przynajmniej na tydzień :) W zeszłym właśnie odwiedziłam Świnoujście, w tym wybieram się dopiero we wrześniu do Gdańska :)

    OdpowiedzUsuń
  22. This looks like such a nice place to be!

    Kathy's delight

    OdpowiedzUsuń
  23. W Świnoujściu nie byłam, za to w Karwii tak. Fajne zdjęcia ☺

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie byłam jeszcze w Świnoujściu. W ubiegłym roku i w tym także jedziemy do Władysławowa :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
Cieszę się, że dotarłaś/dotarłeś aż do tego miejsca :) A skoro tak, to zostaw coś po sobie!
Staram się odwiedzać Was wszystkich i odpowiadać na wszystkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...