sobota, 22 lipca 2017

Urlop w Świnoujściu

Cześć Kochani! :)

Wróciłam dziś z rodzinnego urlopu w Świnoujściu. Było lepiej niż się spodziewałam się ;)
Myślałam, że nie będzie co robić, a z siostrą i mamą będę się bezustannie kłócić. Jednak okazało się, że bez trudu znajdywałyśmy sobie zajęcia i nawet się na siebie za bardzo nie denerwowałyśmy ;)
Co do samego miasta - kto był w Świnoujściu ten wie, że to trochę inne miejsce niż taka Łeba czy Karwia. Kto nie był, to pewnie też jest tego świadom ;)

Atuty turystyczne -  rekreacyjne
Świnoujście ma rzeczywiście wspaniałą plażę – taką wypoczynkową.
Długa, szeroka, piaszczysta i ładna fajna. Można po niej spacerować kilometrami, a można wybrać sobie dogodne miejsce na smażing.
Dodatkowo w wodzie są miejsca, gdzie morze sięga do kostek i można tak iść dobry kawałek od brzegu :) albo nagle się robi bardzo płytko.
Dodatkowo bardzo ładne centrum miasta wraz z promenadą (w ogóle miasto ładne i zadbane), po których można dużo spacerować, przyjemna marina, port, parki oraz forty, do których można sobie zrobić miłą wycieczkę.

Atuty turystyczne -  sportowe
Oprócz spacerów, na których się skupiałyśmy, w związku z czym nie czuję nóg :P Świnoujście jest bardzo nastawione na rowerzystów. Wiele ścieżek i dróżek, oraz dróg rowerowych. Długą drogą rowerową możemy przejechać sobie na niemiecką stronę (która jest tak przeurocza, że oczy wyłażą :P)

Atuty kulinarne
To najważniejsze :D właściwie większość naszego budżetu przeżarłyśmy :P głównie na wędzone ryby, których jeszcze nigdy nie zjadłam w takich ilościach :P były przepyszne, świeżutkie i drogie :p
Ale były też gofry, lody, buble tea i inne frykasy ;)
Na Promenadzie znajdziemy wszystko czego dusza zapragnie, słodkie, słone, do picia, do jedzenia, na zimno i na ciepło ;)

Pogoda
Pogoda, jak to pogoda nad polskim morzem, bardzo w kratkę. Udało nam się opalić, jednak na plaży byłyśmy raptem kilka razy. Wieczory były zimne a komary gryzą w Świnoujściu jak szalone, w tym roku przede wszystkim. Więc mimo, że jest końcówka lipca, to tam, momentami  nie czuć było, że w ogóle jest lato.

„Egzotyka”
Bardzo ciekawa jest wszechobecność Niemców po polskiej stronie oraz to, że mieszkańcy są absolutnie dwujęzyczni, to niesamowite :)
Ale już niezbyt fajne jest to, że po polskiej stronie można płacić w euro i napisy są po niemiecku, ale po niemieckiej stronie płacimy tylko w euro i napisy są tylko po niemiecku. Nie jestem nacjonalistką, ani nie mam nic przeciwko mieszaniu się kultur, ale taka jednostronność jest trochę nie w porządku ;)

Podsumowanie
Nad Bałtykiem nie byłam już kilka lat.
Zwłaszcza w celach takich stricte wypoczynkowych. Na studiach miałam ukochanego w Gdańsku, jeździłam do niego za ostatnie uciułane oszczędności, ale niewiele czasu spędzaliśmy na plaży :P
Urlop nad morzem kojarzy mi się albo z koloniami albo z okropnymi, przenudnymi i pełnymi nerwów wakacjami z rodzicami.
Tym razem było fajnie i myślę, że każdemu udałoby się odpocząć w takim mieście, dla dzieci również są tam miejsca, na których można spędzić czas. Ale należy być uzbrojonym w duży budżet finansowy ;)

A wy, bywacie na urlopach nad polskim morzem? :)

pozdrawiam już z Łodzi,
N. :)

1. Ja to akurat pracuje nad morzem ;D Więc całe wakacje tu spędzam ;DPięknie jest tylko pogody brak :(

2. Kurcze zazdroszcze ja dawno nigdzie nie byłam :(

Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/07/red-dress.html

1. Ooo :( może chociaż na jakiś weekend Ci się uda wyskoczyć :)

3. Rzadko kiedy bywam nad naszym Bałtykiem:)

1. no właśnie, ja byłam pierwszy raz od wielu lat :)

4. Odpowiedzi
    1. ja najbardziej jednak lubię południowe morze, gdzie góry schodzą do wody :)

5. Byłam w Świnoujściu 3 razy :) Generalnie bardzo lubię polskie morze, można powiedzieć, że kocham. Nigdzie nie jest tak pięknie, piasek nie jest tak miałki i biały. Zawsze z rodzicami jeździliśmy właśnie nad polskie morze do różnych miejscowości. Natomiast co mnie odstrasza? to właśnie pogoda w kratkę :(
    Pozdrawiam i obserwuję :*

6. Dawno nie byłam nad Polskim morzem, świetne zdjęcia! :)

7. Nigdy tam nie byłam. Zazdroszczę ;)

8. Widać po zdjęciach i opisach, że było tam wspaniale! Zazdroszczę wyjazdu :)

9. W Swinoujsciu niebylam nigdy, ale kocham Rowy <3

10. Byłam w Świnoujściu na zielonej szkole, gdy miałam 8 lat. Kurcze, zleciało już prawie 20...

11. Byliśmy rodziną w Świnoujściu kilka lat temu. Najmilej wspominamy wypad do fortów i pokonywanie schodów w latarni morskiej :)

12. Ja planowałam wybrać się w te wakacje nad morze, ale pogoda jest na tyle nieprzewidywalna, że nie wiem, czy wyjazd by się udał, a do nadmorskich miejscowości mam spory kawałek drogi.
    MÓJ BLOG (klik)

13. Ja prawie co roku jestem nad Bałtykiem. W tym roku byłam na Mierzei Wiślanej. W Świnoujściu jeszcze nie byłam. ;) Wszystko przede mną. :)
    Zapraszam do siebie. ;)

14. Super! Przeprawiałyście się na wyspie Karsibór?

15. W sumie ja w zeszłym tygodniu byłam na urlopie nad morzem tylko, że w Gdańsku. ;)

16. Dawno temu byłam w Świnoujściu jak jeszcze byłam małą dziewczynką ;) Chętnie odwiedziłabym to miasto z rodziną :) Pięknie tam :)
    Osobiście wcale nie wybieram się nad inne morze jak tylko nasze ;) Myślę, że mamy całkiem fajne plaże jeśli dobrze poszukać ;)

17. O tak,od 10 lat co wakacje jeżdżę nad polskie morze,za tydzień będę się pakować właśnie na wyjazd :)
    Piękne fotki :)

18. w Świnoujściu jeszcze nigdy nie byłam

19. W Świnoujściu byłam tylko raz :) zawsze wybierał Kołobrzeg, bo mam tam rodzinę:p
    Sandicious

20. Nad polskim morzem bywam co roku, przynajmniej na tydzień :) W zeszłym właśnie odwiedziłam Świnoujście, w tym wybieram się dopiero we wrześniu do Gdańska :)

21. This looks like such a nice place to be!

Kathy's delight

22. W Świnoujściu nie byłam, za to w Karwii tak. Fajne zdjęcia ☺

23. Nie byłam jeszcze w Świnoujściu. W ubiegłym roku i w tym także jedziemy do Władysławowa :)

24. Hej! Mega fajny wpis, ale jak jak mam wybierać miejsce urlopu to tylko Polskie góry. Nasze morze niewiem dlaczego ale jakoś do mnie nie przemawia. Możliwe że z powodu natłoku na plażach

25. Od kilku lat hołduje zasadzie, lato nad morzem a zima w górach. Takie rozwiązanie polecam każdemu, nic nie może równać się z latem nad Bałtykiem. Dużo ludzi ma problem z wynajęciem odpowiedniego lokum ze względu na oblężenie turystów. Od kilku lat wynajmuje pokoje dzięki burco.pl i nigdy nie było problemu. Każdemu serdecznie polecam.

26. Morze ma swój urok ale jednak natłok turystów skutecznie potrafi odstraszyć

1. Dlatego najlepszą metodą jest wybieranie miejsc które sa mniej oblegane. Da się takie odszukać, będą trochę dalej od plaży ale na pewno wypoczniecie.

27. Piękne widoki! Najwyższa pora pomyśleć o urlopie i jakimś wyjeżdzie, chociażby na 2-3 dni.

28. Piękna jest ta latarnia w Świnoujściu. Byłem niedawno przy okazji surfingu w Szczecinie, gdzie sprawdzałem nowy żagiel i latawiec z https://www.surfshop.pl/ w Gdyni. W tym roku już raczej nigdzie nie polecę na surfing, bo czas i obowiązki nie pozwalają

1. Żagiel na pewno kupię na następny rok, bez pożyczki na już się to nie uda ale wiem że warto. Już w tym roku brakowało mi żeglugi.

29. Super relacja z wycieczki. Najważniejsze, że wyjazd udany. Urlop nad morzem to zawsze dobry pomysł. Sama bardzo lubię jeździć do Świnoujścia i spędzać tam czas.

Cześć,
Cieszę się, że dotarłaś/dotarłeś aż do tego miejsca :) A skoro tak, to zostaw coś po sobie!
Staram się odwiedzać Was wszystkich i odpowiadać na wszystkie komentarze :)